Noodtoestand in Ecuador - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Noodtoestand in Ecuador - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Noodtoestand in Ecuador

Door: Dennis en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

01 Oktober 2010 | Nederland, Delft

We hadden ons een heel ander begin van dit weekend voorgesteld. Vrijdag bezoekjes aan de ouders, zaterdag de tassen inpakken met allemaal leuke spulletjes voor de kinderen in Ecuador, zondag lekker het huis schoonmaken en “uit eten” gaan bij Jan en Saab samen met Jessy en Dave en maandag lekker lang uitslapen voordat we om 23.40 uur vertrekken met de KL 753.

Maar het loopt dus allemaal anders en dat allemaal vanwege ongeregeldheden in Ecuador. Agenten protesteren sinds donderdag tegen een nieuwe wet waardoor zij niet langer bij iedere promotie een bonus of medaille ontvangen. Scholen en bedrijven sluiten de deuren omdat ze door de afwezigheid van de politie vrezen voor criminaliteit. En het vliegveld in de hoofdstad was bezet door militairen, maar is inmiddels gelukkig vrijgegeven waardoor een gestrand KLM-toestel gelukkig weer kon opstijgen.

Maar hoe gaat het dan nu verder met ons?

Dennis was vandaag vrij kon lekker de auto en motor wassen en Agnes heeft gewerkt. Nou ja gewerkt! Het systeem op haar werk lag er uit en daardoor kon ze aardig wat belletjes plegen om zo volledig op de hoogte te blijven van het laatste nieuws in Ecuador. Via sites zoals deze en natuurlijk van onze eigen reisorganisatie kan je aardig wat lokale informatie verzamelen. Onze reisorganisatie leeft met ons mee en houden dagelijks contact met hun plaatselijke agent en onze reisbegeleider. Op dit moment is het rustig en kan volgens de laatste berichten de reis volgens programma gewoon doorgaan.

Tja en daar sta je dan met gemengde gevoelens voor de komende reis. Morgen de tas inpakken, zondag schoonmaken en maandag uitslapen en dan het vliegtuig in (als er in de tussentijd niets veranderd) met in ons achterhoofd steeds het idee dat we het misschien weer moeten uitpakken, de leuke spulletjes voor de kinderen weer moeten bewaren en we gewoon maandag weer aan het werk gaan.

Toch hopen we ook nog steeds aan te komen in een rustig Quito en zo niet dan moeten we er maar gauw weg wezen . Voor onze reisbegeleider Marc ( woont al 11 jaar permanent in Ecuador en zal vast eerder met dit bijltje hebben gehakt) ) zal het ook niet makkelijk zijn. Er rust een grote verantwoording op zijn schouders. Toch hebben wij er in ieder geval veel vertrouwen in dat we er met zijn allen ( we gaan met in totaal 13 medereizigers) wat van kunnen maken.

Natuurlijk proberen we zo vaak als dat kan jullie op de hoogte te houden van de situatie in Ecuador maar vooral van al het moois dat Ecuador en Galapagos toch te bieden heeft.

Heel veel groetjes van Dennis en Agnes

• 01 Oktober 2010 - 17:40

Nel En Dick:

Wij moesten gelijk aan jullie denken toen de berichten hoorden op het nieuws. We duimen dat alles daar goed gaat en jullie gewoon kunnen vertrekken en genieten!!
    Liefs

• 01 Oktober 2010 - 19:34

Sue En Co:

He, Agnes en Dennis,
    We hopen, gaan ervan uit, dat jullie reis door zal gaan en dat jullie heel veel interessante dingen zullen zien en meemaken!
    Liefs van ons 4.

• 02 Oktober 2010 - 07:50

Marloes Spaans:

Hoi Den en Agnes, Wij moesten meteen aan jullie denken toen we het nieuws zagen. Wij hopen dat jullie een mooie en veilige reis kunnen maken! Groetjes Marloes.

• 02 Oktober 2010 - 16:42

Dick En Paula:

Hoi Agnes en Dennis
    Ook wij hopen op een goede uitkomst, om deze reis te maken.En dat er voor deze reis een veilig reisadvies volg. duimen voor jullie,
    Groetjes

• 04 Oktober 2010 - 05:36

Maaike & Frank:

Jeetje, wat een toestand, het nieuws is hier in Laos niet doorgekomen op de tv. We hopen dat het allemaal meevalt en weer rustig wordt daar in Equador zodat jullie van deze vast mooie reis kunnen gaan genieten.

groetjes,

Maaike & Frank

• 04 Oktober 2010 - 06:10

Lydia:

Ik volgde het nieuws afgelopen vrijdag. Hoop dat de rust snel wederkeert daar. In ieder geval een hele goede reis en tot mails..
    Gr. Lydia

• 04 Oktober 2010 - 13:26

Berend En Brigitte:

Net terug uit de Eifel en het hele gedoe daar gevolgd. We leefden erg met jullie mee.Het zal je toch niet weer gebeuren...... We hopen dat alles rustig blijft en jullie van je dik verdiende vacantie kunnen genieten.
    Groeten Berend en Brigitte.