Galapagos EINDELIJK!!!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Galapagos EINDELIJK!!!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Galapagos EINDELIJK!!!!!

Door: Dennis en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

26 Oktober 2010 | Ecuador, Quito

Vreemd om afscheid te moeten nemen van de helft van de reisgenoten en weer te beginnen aan een nieuwe vakantie. Hier hebben we naar uitgekeken en eigenlijk al drie weken lang. Na een goede vlucht zijn we angekomen op de Galapagos op het eiland Baltra. Dit eiland is eigenlijk alleen het vliegveld. Met een bus werden we naar de veerpont ( kleine boot waarbij de bagage op het dak moest) en hebben een klein kanaal overgestoken. Hier kregen we gelijk al de eerste kennismaking met de Galapagos dieren. Een grote zeeleeuw lag op een boei te zonnen. Het water is glashelder er zal veel worden gesnorkeld. Na de pont werden we met een bus naat Puerto Ayora gebracht en vandaar met dinghys ( rubberboot) naar onze boot. Puerto Ayora is een gezellige plaats met veel levern op de kade en pieren. Je krijt hier echt een vakantiegevoel van met al die bootjes die voor anker liggen. Eenmaal aan boord stond een lunch al klaar, heerlijk warm eten. De Ecuadoreanen eten twee keer per dag warm. Na een korte briefing werden we weer met de dinghys aan wal gebracht om naar het Darwin Research Centrum te lopen. Hier leven veel reuzenschildpadden en wordt onderzoek gedaan naar hun gedrag. Om 18 uur werden we weer opgehaald voor het diner aan boord. We begrijpen al dat dit ons programma wordt voor de komende acht dagen........ dinghy in en dinghy uit. We hebben het er graag voor over. Na het schrijven van het dagverslag was het vrooeg naar bed. We slapen in een kleine hut met een stapelbed en een klein aparte douche en wc. We hebben heerlijk geslapen. Vanmorgen alweer vroeg ontbijt en de dinghy in voor een bezoek aan de twin kraters op het eiland Santa Cruz. Vanmiddag gaan we hier weg en verlaten voor acht dagen de bewoonde wereld. Het eerste eiland wordt Santa Fe, waar we vooral veel mooie dieren onder water zullen gaan bewonderen. Vanuit een bijna zonnig Puerto Ayora groetjes van ons.

• 26 Oktober 2010 - 17:21

Dick En Paula:

Hoi Agnes en Dennis
    Wat een giga grote schildpadden zeg, wat zien jullie ontzettend veel daar, wat een geweldige reis!. Nog heel veel plezier. Groetjes.

• 26 Oktober 2010 - 17:29

Marloes En Wim:

Wat een mooie foto's. Zie graag die mooie dieren. Ben erg benieuwd wat jullie verder beleven! Groetjes van ons allemaal!

• 26 Oktober 2010 - 17:35

Nel En Dick:

Wat een enorme schild-padden en leuke blauwe voetjes van de Jan van Gent. We zijn heel benieuwd naar de andere dieren daar. Kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes

• 26 Oktober 2010 - 17:55

Thea En Rene:

Prachtige beesten allemaal. Jullie huis is te klein voor alle vergrotingen die jullie op gaan hangen... ;-)
    Veel snorkelplezier!

• 26 Oktober 2010 - 19:31

Sue Guus En Kids:

Hahahaha.... wij liggen in een deuk om die blauwe voeten van die vogel! Net niet echt! Wat een enorm interessante reis! Veel plezier nog!

• 26 Oktober 2010 - 20:00

Berend En Brigitte:

Hallo Agnes en Dennis,
    In een woord schitterend verheug me op nog meer foto's ;-)en verhalen.
    Geniet ervan maar dat zal zeker geen probleem zijn.

• 28 Oktober 2010 - 13:37

Claudia:

Hey Agnes en Dennis,

Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Misschien moeten wij over een paar jaar ook maar dit soort avontuurlijke reizen gaan maken. Geniet nog van jullie laatste dagen op de Galapagos eilanden!
    groetjes,
    Claudia