WOHHHHHHHHHH - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu WOHHHHHHHHHH - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

WOHHHHHHHHHH

Door: Dennis en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

01 November 2010 | Ecuador, Quito

Papa zit op de uitkijk en ik speel met mijn vriendjes en vriendinnetjes in de NURSERY . Maar waar is mijn mama toch? Ik heb honger en mijn vriendjes ook. Ik speel maar verder. Oh wacht even, dat is leuk, ik zie allemaal andere dieren en ze hebben vreemde zwarte dingen om hun nek. Waar blijft mama nou? O, gelukkig daar is. Ja zij heeft een volle maag, maar nou ik nog. Heel ongeduldig zoek ik haar op en ga lekker naast haar liggen. He he eindelijk eten.

Ja zo ging het ongveer op de galapagos. Ik ben de baby sea lion en de andere dieren zijn wij met al onze camera´s op onze buik. Waar ter wereld ben je nu zo dichtbij de dieren dan op Galapagos.
De dieren op Galapagos hebben geen angst voor mensen, ze trekken zich niets van ons aan. Kijken een beetje vreemd, gaan soms poseren en liggen ook gewoon in de weg, letterlijk en figuurlijk. Elk eiland van de Galapagos heeft weer andere natuur en dieren, prachtige vogels zoals rood voet jan van genten op Genovesa, veel zeeleeuwen op santa fe en Espanola. Overal fregatvogels waarbij de mannetjes met hun opgeblazen rode keel de vrouwtjes het hof maken. Byzondere vogels zoals de Darwin Finches en de Mockingbirds teveel om op te noemen. Galapagos heeft op on een diepe indruk gemaakt. Heel speciaal zijn de momentten waarbij je gewoon op een strand vool zeeleeuwen een uur kan kijken hoe een moeder haar pasgeboren jong voedt en hoe verderop een moeder uitrust van de bevalling terwijl het jong zoekend is naar voeding en de vogels de placenta opeten. Byzonder is ook het moment waarbij 2 zeeleeuwen in het water het ¨andere¨dier met onderwatercamera bekijkt en wil spelen. Steeds maar weer verstoppertje spelen achter een rots en dan plots voor de camera draait en lacht. Mooi zijn ook de wandelingen tussen de vele Lava rotsen die Ah Ah lava worden gemoemd, waarbij Ah Ah staat voor Auw vanwege de puntige brokken waar je oploopt. Kortom alles aan Galapagos is mooi. We hebben zoveel mooie momenten vastgelegd op film en foto die we jullie graag een keer laten zien. Nu wacht ons weer het gewone leven van alle dag. De boot gaat uit het water en maandag gaan we weer werken. Maar met heel veel mooie herinneringen denken we terug aan Ecuador en Galapagos.

De laatste fotos voor deze site zullen we woensdag als we weer thuis zijn plaatsen.

Allemaal harstikke bedankt voor de lieve reacties.

Dennis en Agnes

• 02 November 2010 - 06:07

Nel En Dick:

Het klinkt allemaal geweldig, wat zullen jullie genoten hebben. De tijd vliegt, zo ga je en zo ben je weer thuis. Blijf het mooie gevoel nog even vasthouden.
    We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Wij vertrekken de 4e voor (slechts, haha) een Nijlcruise, we lossen elkaar mooi af.
    Veel liefs

• 02 November 2010 - 06:41

TRML:

Wat een belevenis! Geweldig! Goede reis terug.
    Liefs, TRML

• 03 November 2010 - 16:35

Berend En Brigitte:

Bedankt dat we mochten meegenieten van jullie mooie reis. Tzt zien we de foto,s.