Het andere Tenerife - Reisverslag uit Las Galletas, Spanje van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Het andere Tenerife - Reisverslag uit Las Galletas, Spanje van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Het andere Tenerife

Door: Dennis en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

11 November 2013 | Spanje, Las Galletas

Speciaal voor Jan ( en alleman) de foto’s uit ons dagboek zeggen meer dan 1000 woorden ;-)

Vrijdag 8 november

We staan bijtijds op, en terwijl Den nog een klein bezoekje brengt aan de Cardioloog voor zijn jaarlijkse controle, pakt Ag nog de laatste dingen in. We pakken een trein eerder dan gepland en zijn zo extra vroeg op Schiphol Plaza waar we eerst de Starbucks met een bezoek vereren om Agnes van haar dagelijkse shot cafeine te voorzien. Terwijl Den nog op de uitkijk staat en onze koffers het ruim in ziet verdwijnen vertrekken we uiteindelijk met 40 minuten vertraging voor een vlucht van 4 uur en drie kwartier ( we hadden tegenwind) met een van de nieuwste toestellen van Transavia B 737 -800. Een paar turbulentie ervaringen weer rijken landen we om 19.10 plaatselijk tijd. We belden gelijk met de appartement eigenaar die ons tegemoet zou komen als we bij de slagboom aan kwamen, De taxi bracht ons heel snel naar Rocas del Mar. We waren na de uitleg van het appartement nog precies op tijd om bij de supermarkt wat boodschappen te halen. Die heeft trouwens een uitgebreid assortiment en is pal naast ons appartement helemaal perfect. Moe langen we om 22. 30 op bed.

Zaterdag 9 november

Eigenlijk niet zo slim om om 10 uur af te spreken om de huurauto in Playa de las Americas op te halen, maar ja dat is nu niet meer terug te draaien. In plaats van de bus maar een taxi genomen. Jose van Herz had er vandaag duidelijk geen zin in, Hij was zo klaar en nam zelfs niet de moeite om ons even uit te leggen hoe de airco werkt. Nadat Ag allerlei knopjes indrukte hadden we hem ook zonder Jose gelukkig gevonden. Op goed geluk was het plan vandaag de wandeling 33 te doen naar de Baranco del Inferno. Daar aangekomen zat er een hek op slot en konden we er niet door vanwege veiligheidsredenen. Een local die goed engels sprak vertelde dat ze dat ieder jaar doen om begin december het pad schoon te maken maar er iedere dag heel veel mensen over het hek klimmen. We hebben lang getwijfeld en nadat “een schaap” over het hek was zijn wij ook maar gegaan en met onze afspraak als het onveilig wordt gaan we terug. Gelukkig was het pad goed begaanbaar ,op het laatste stuk na waarbij we onder een paar omgewaaide bomen moesten doorkruipen maar het was het waard. Een prachtige waterval met een klein meertje helemaal ommuurd met hoge rotspartijen waar nog nauwelijks het zonlicht zijn werk kan doen. Na de nodige fotoshoots was het tijd om weer terug te gaan. Volgens de gids was de netto wandeltijd 2 uur en 45 minuten. Wij hebben er 4 uur en een kwartier over gedaan. We reden wederom weer op goed geluk naar de rijksweg waar we binnen een half uur weer bij ons appartement arriveerden. Het waait hier behoorlijk en zien vanuit de woonkamer de zeilboten behoorlijk tekeer gaan. Na een lekkere zelf gemaakt maaltijd door Den kwam er bijna een einde aan deze mooie zonnige en warme dag.

Zondag 10 november

Vandaag een rustdag, nou ja rustdag. Op zondag is er markt in Los Christianos. Dat leek ons wel leuk op de dag des heres ( zou buurman Dick zeggen). Wat een drukte ne gezelligheid. Heel veel koopwaar van kanten kleedjes tot heeeel veel lederwaren en tassen. Hoorde vandaag dat Jessy die markt niet heeft gezien. Heeft Dave dit expres overgeslagen of wisten ze dit echt niet. We hebben een soort schaaf voor in de keuken gekocht die we in Nederland nog nooit hadden gezien en verder een grote zuignap met drie haakjes, dat leek ons wel handig voor de boot. Daarna nog de hele boulevard afgewandeld tot bijna PLaya de Las Americas en toen weer terug. Hoezo rustig dagje!!!

Maandag 11 november

Na de” rustdag” van gisteren weer tijd voor de natuur. En dan te bedenken dat heel veel mensen niet meer zien dan de mooie stranden terwijl Tenerife zoveel meer heeft. Na eerst wat boodschapjes te hebben gedaan en ons brood te hebben gesmeerd gaan we met onze fiat Panda op pad.We pakken de scenic route naar NP El Teide. Wat is dat machtig mooi zeg. Bij El Paradar parkeren we de auto voor wandelroute 62 uit de Rother wandelgids Roques de Garcia. Volgens de gids in 1.15 uur en volgens de kaart die we bij het infocenter kregen 1.30 uur. Nou houden wij van fotograferen en bij veel stijgen en dalen af en toe een rustpauze, dus we zullen wel zien. Het was zooo mooi. Weet niet of de fotos goed uitkomen, maar er moet eigenlijk een 3D camera worden uitgevonden. Het eerste stuk is redelijk vlak, daarna een prima gravelpad, vervolgens gaat dit over in los gesteente wat behoorlijk lastig dalen is. Dan over gestolde lava tot we bij de “ Cathedral” aankomen waar het steile pad met los gesteente weer omhoog gaat. Eenmaal weer terug boven ( kijkend naar beneden het pad) geloof je niet dat je dat in twee uur hebt gelopen. Meer dan de moeite waard. Na een prachtige scenic route terug waren we om 17 uur weer in ons appartement waar Den weer heerlijk heeft gekookt en we “gedineerd” hebben bij de ondergaande zon op ons terras.

• 11 November 2013 - 23:24

Dick:

Ik hoop dat jullie dikke truien bij je hebben. Is koud hier. Fijne vakantie, groet DIck

• 12 November 2013 - 08:06

Jessy:

Er komt een hoop oud zeer naar boven over die markt! Ik geloof dat ik meteen de vakantie voor volgend jaar ga boeken, en om de schade in te halen twee tassen mag kopen! ;) Veel plezier nog xxx van ons en een dikke knuffel van Liv

• 12 November 2013 - 08:19

Lydia:

Nou nou als ik weer de foto's zien krijg ik pijn in mijn voeten hi hi hi.
    Ik heb bewondering voor jullie en ook voor de wijze waarop jullie ons ook een beetje mee laten genieten met die verslagen iedere dag! Hartstikke leuk hoor al weten jullie dat de keuze voor mij makkelijk is en meer zal genieten op het strand met een heerlijk zonnetje die naar me lacht.
    Nou genieten jullie nog maar fijn van het heerlijke weer daar. Hier is het waterkoud bbrrrr.
    Lieve groetjes van Lydia

• 12 November 2013 - 09:29

Berend En Brigitte:

Eerlijk gezegd wisten we niet dat het daar zo mooi was. Je hoort inderdaad alleen over het strand en de all inclusief hotels.
    Wat een mooi eiland. Zeker een bezoek waard. Veel plezier verder en geniet ervan.
    Groeten,
    Berend en Brigitte.

• 12 November 2013 - 20:35

Jan Saab En Luuk:

Leuke fotos
    Groetjes

• 15 November 2013 - 16:30

TRML:

Geweldig ziet het er weer uit! Vooral die laatste foto van die hele grote berg en kleine Dennis ;-) En wat een heeeeeerlijk weertje. Groetjes van de buurtjes.