Blog is gewijzigd www.dennisenagnes.reislogger.nl - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Blog is gewijzigd www.dennisenagnes.reislogger.nl - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Blog is gewijzigd www.dennisenagnes.reislogger.nl

Door: DENNIS EN AGNES

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

22 Juli 2017 | Nederland, Delft

VANAF 2019 ZIJN WIJ TE VOLGEN VIA

WWW.DENNISENAGNES.REISLOGGER.NL

DAG 41 20 juli 2017 Otta- Hirtshals (Denemarken)  (430 km)

Het is schitterend weer 12 graden als we om 8.45 vertrekken uit Otta. Het doel vandaag is Larvik waar we om 17.30 de veerboot nemen naar Denemarken. Het wordt dus een rijdag maar wel lekker op ons gemakje. We stoppen een paar keer meestal bijeen benzine station. Zoals eerder al verteld zijn de benzine stations veel gezelliger als in Nederland, misschien kom dat doordat de afstanden hier zo groot zijn. We rijden langs Lillehammer en " het Vikingschip" van Hamar. Op deze weg zullen Sven Kramer en Ireen Wust heel wat kilometers hebben afgelegd. Aan de uitbreiding van het aantal banen merken we dat we Oslo naderen. Het is druk maar met een kleine file rijden we om Oslo heen. Dat is even wennen na alle rust van de wegen waar je in Noorwegen meestal 60 of 70 mag rijden is dat rond Oslo ineens 110. De helm gaat er van suizen. We zijn ruim op tijd in Larvik. Den ziet dat de achterband toch wel slijt en we besluiten toch maar in Denemarken naar een nieuwe achterband te kijken. We vinden een motordealer in Hjorring 18 km van Hirtshals. Daar maar eens vragen. Plots komt er een Deense motorrijder achter ons staan........dat is handig laten we hem even bellen. Nou zo geregeld ze hebben de band is een Kawasaki dealer en morgen gaan we er naar toe. Nu zitten we lekker te eten op de boot. Dat is prima geregeld.Morgen weer een nieuwe dag en weer een beetje zuidelijker.

DAG 42 21 juli 2017 Hirtshals-Schenefeld (Duitsland)  (458 km)

We staan vroeg op en ontmoeten aan het ontbijt een Nederlandse familie die op het punt staan naar Noorwegen te gaan. Ze vragen ons veel en wij vertellen onze ervaringen met de Turistvege. Zij kennen dit niet en wij geven hen onze kaart. We hebben er nog genoeg thuis ( gratis van de vakantiebeurs meegenomen). De kinderen worden wild enthousiast als wij ze vertellen van de sneeuwweg en de wandelingen. Nu maar duimen dat ze een beetje weer hebben. Intussen pakken wij de spullen en gaan naar de Kawasaki dealer in Hjorring. We worden vriendelijk ontvangen en hij verteld dat zij de enige Denen zijn die rijden voor het Nederlandse race team. Hij bekijkt onze achterband er zat nog maar 2 mm op. De druk moest volgens hem hoger dan de geadviseerde 2.5 voor en 2.9 achter. We vertrouwen er dan maar op. Volgens hem krijgt hij vaak buitenlanders die de banden bij hem vernieuwen voordat ze naar IJsland gaan met de ferry vanaf Hirtshals. De band zit er op en hij gaat proefrijden maar eigenlijk hebben we het idee dat hij deze motor ook even wil berijden. Naar zijn zeggen zijn motoren in Denemarken twee x zo duur als in Nederland. Ik vertelde dan importeer je er toch gewoon een. Maar ook daar heeft de Deense regering een stokje voor gestoken een kenteken kost de waarde van de motor.Na een uur is alles klaar maar haast heeft hij duidelijk niet hij blijft maar kletsen. Maar goed uiteindelijk rijden we 11 uur weg richting Duitsland. Vandaag weer een rijdag met een paar korte stops voor koffie. Om 18 uur zijn we in Schenefeld.

DAG 43 22 juli 2017 Schenefeld- thuis (545 km)

Vandaag een echte rijdag we willen kijken of we thuis gaan halen. We hebben de weersvoorspellingen er op nagekeken en dat beloofd niet veel goeds. We rijden vroeg weg naar de veerboot Gluckstad - Wischhafen. Met deze veerboot omzeil je het drukke Hamburg. We moesten al heel erg wennen aan de drukte bij Oslo. We kunnen gelijk de boot op ideaal. Na de veerboot begint het behoorlijk te regenen gelukkig waren we erop voorbereid. Als snel zien we borden Groningen en dan wordt het droog en warm. We stoppen onderweg een paar keer om de benen te strekken. TOEN Den zich ook ging "verzitten"was het echt tijd om te stoppen. In de intercom noemt hij zichzelf "meneer Wijdbeens" . Tja je liezen ga je dan wel voelen. Wanneer we bij Lelystad zijn besluiten we hierna nog een keer te stoppen en dan kijken we of we naar huis rijden of ergens wat gaan eten. Bij het wegrestaurant op de A4 bekijken we de buienradar. We zien buien komen en rijden na deze korte stop maar naar huis. Om 1730 rijden we de straat in worden hartelijk verwelkomd door de buurtjes en binnen staat de ijskast en vriezer al gevuld met lekkers en een lieve tekening van Luuk en Nick. Als dat geen fijn WELKOM THUIS is? Inmiddels is ook Jessy weer veilig met man en kids vanavond geland. De laatste dagen waren best wel spannend met de aardbeving op Kos. (Gevoeld op Rhodos)

We hebben een hele mooie reis gehad onvergetelijke momenten mee gemaakt en er samen ontzettend van genoten. Noorwegen is echt heel mooi.

Voor alle lieve reacties via deze site of Whatsapp willen wij jullie heel erg bedanken en zoals al eerder geschreven is dit een naslagwerk voor ons foto boek zodat wij deze reis hopelijk op onze oude dag (maar ook nu af en toe hoor!)nog eens kunnen herbeleven.

Dit verslag zal nog worden aangevuld met diverse andere statistieken. Gewoon omdat ik het leuk vind.

DENNIS aangekomen gewicht 4,1 kg

10 x hotel
1 x bootovertocht
29 x cabin of hytta
2 x hostel

Kosten ferry heenreis Kiel-Gotenborg 354,56 ( incl ontbijt-diner)
Kosten ferry terugreis Larvik-Hirtshals 152.20 ( incl diner)

• 22 Juli 2017 - 22:01

Nel En Dick:

Welkom thuis en geniet nog even na van jullie mooie reis. Wat n kilometers hebben jullie gereden.

• 25 Juli 2017 - 08:06

Brigitte:

Welkom thuis, nu lekker nagenieten van deze mooie reis

• 28 Juli 2017 - 09:41

Lydia:

Welkom thuis en lekker nagenieten van de mooie vakantie maarrrrrrr thuis zijn en de kids en kleinkinderen weer zien is ook weer FANTASTISCH !!!!!!