Tropisch eiland Texel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Tropisch eiland Texel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Tropisch eiland Texel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

18 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Strak blauwe luchten een zee zo blauw, marine fregatten op afstand, vriendelijke mensen en een heerlijke passaat wind.
Kortom we zijn in TEXEL.
Niet te geloven een echt vakantiegevoel krijg je hier. Vanmorgenvroeg om 5 uur opgestaan,we voeren om 6 uur uit de haven van Den Oever. Om 7 uur door de stevinsluizen en hebben geen bubbeltjes gezien in de sluis ,de stroming zoals mensen ons vertelden viel ook reuze mee.
Het was dus voor dag en dauw toen we vertrokken. Slechts een viertal schepen gingen ons voor. Er woei een lekker oosten windje kracht 3/4 dus tijd voor de zeilen. Wat ging dat lekker. Wat ons opviel is dat het zo lekker liep en er dus geen echte golven zijn zoals op het IJsselmeer. Doordat we zo lekker liepen hadden we in de Texelsestroom stroom tegen. De stroom was ongeveer 1 knoop en we voeren 5 knopen. Dus voor de rekenwonders onder ons , met 4 knopen snelheid gingen we op Oudeschild af. (1 knoop is ongeveer 1,8 kilometer) Om 09.30 uur lagen we in de jachthaven. Hier hebben we genoten van een lekker bakkie en hebben vandaag rustig aangedaan. Tuurlijk kon Agnes het niet laten een Texels schaapje voor in de boot te kopen en Dennis een vlaggetje voor in de mast. Luuk en Angela nog heel erg bedankt voor de goeie tips en Dick en Nel nu jullie nog. Het is ons reuze meegevallen. Het is zelfs zo makkelijk varen dat je alle boeien op afstand al kan zien liggen. En de GPS werkte prima met jouw kaart. Wel luxe hier dat gratis internet op de boot.
Nou we gaan afsluiten en de groetjes van Dennis en Agnes

• 18 Juli 2006 - 18:49

Berend:

tjezus, wat hebben jullie goed weer. Het is wel zo dat de beste stuurman van het Markermeer niet op jullie boot aanwezig is dus..... kijk uit. Dennis en Agnes ik hoop dat jullie nog heel mooi zeilweer mogen krijgen.
    groeten
    Captain Berend

• 18 Juli 2006 - 19:32

Brigitte:

zoals jullie weten staan de beste stuurlui aan wal dus ook Captain Berend. Leuk om jullie verhaal te lezen en dat jullie de waddenzee opgegaan zijn. Leuk hoor. Nog een fijne vakantie :)

• 18 Juli 2006 - 19:51

Nel En Dick:

Helemaal top dat jullie op Texel zijn. Wij volgen hopenlijk eind augustus, kunnen jullie ervaring meenemen. Dick kan zich alvast voorbereiden op vroeg op.
    Wij hebben vanavond een BBQ gekocht, dus de volgende ronde is voor ons. Veel plezier nog. Groetjes

• 18 Juli 2006 - 19:58

.Dick:

Als in september het weer mee zit en de rug het toe laat gaan wij uiteraard ook naar texel.
    Mooi dat het werkt met de kaart. Ik hoor later wel meer hierover.
    Groetjes,
    Dick

• 19 Juli 2006 - 12:59

Angela En Luuk:

Ik ben trots op jullie! Super gedaan. Nog even en jullie gaan met ons mee naar de overkant!! Oh, Dick, het is niet altijd vroeg op hoor!! Hou je getijdetabellen maar in de gaten. Maar Agnes en Dennis, ga zo door en we spreken elkaar snel weer.
    Dikke knuffels, van hard werkende mensen.

• 16 Oktober 2006 - 13:58

Hoi: