Part 5 Van Clearwater naar Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Part 5 Van Clearwater naar Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Part 5 Van Clearwater naar Prince George

Door: Dennis en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

02 Juli 2014 | Canada, Prince George

Allemaal weer bedankt voor de leuke reacties via de site of de Whatsapp.
Dag 22: Donderdag 26 juni
Vanmorgen vanaf de KOA camping in Clearwater naar het Wells Gray Park gereden. Die eigenlijk om de hoek van de camping begint. We rijden de mooie weg naar het 42 km punt waar we links afslaan richting Helmcken Falls. Een prachtige hoge waterval. Na uitgebreid de waterval te hebben bekeken en nog een kleine wandeling te hebben gedaan, gaan we naar de camper voor een kopje koffie. We rijden verder terug naar Clearwater waar we onderweg stoppen bij Dawson Falls. Dit zijn juist weer brede watervallen, we kunnen tot bijna bij de waterval komen door een wandeling van 20 minuten. Deze wordt wel vergeleken met Niagara maar dan in het klein. De laatste waterval van vandaag is Spahats falls. Hij lijkt een beetje op de Helmcken maar dan smaller. Verder op de terugweg zien we nog een beer die erg mager is en zich tegoed doet aan een vogeltje. We rijden naar de camping aan Dutch Lake. Het is een mooie camping en mooi weer dus niets let ons een lekkere duik te nemen. Veel locals gebruiken dit meer ook om lekker te gaan zwemmen.
Dag 23: Vrijdag 27 juni
In elke vakantie heb je wel eens een dag die niet zoveel te melden heeft. Vandaag is zo'n dag. Het regent, we slapen uit doen in Clearwater de boodschappen en rijden naar 100 milehouse. Iets verder aan Lac La Hache vinden we een camping aan het meer, dit wordt onze overnachtingsplaats.
Dag 24:Zaterdag 28 juni
Wij rijden weg uit Lac La Hache maar niet voordat we de aardige Canadezen hebben bedankt voor hun gezelligheid. We gaan op pad naar Williams Lake. We zijn eigenlijk een dag te vroeg maar vanwege het weer maakt het niet zo veel uit. Na een bezoek aan het Visitor Center gaan we naar de camping op de Stampede Campground. Ze hebben nog een plekje op wat zij noemen de Overload, zonder stroom en water maar voor een nachtje maakt dat niet uit we hebben een volle watertank dus. We gaan naar de plaatselijke Wallmart, die hadden we nog niet gezien deze vakantie, dus een perfecte gelegenheid voor een beetje minder weer. Het stadje is niet echt intressant en sávonds begint het behoorlijk te onweren.
Dag 25: Zondag 29 juni
We staan vroeg op willen namelijk op tijd bij de Mc Donald zijn om het Nederlands Elftal te zien spelen. Samen met een Mexicaans gezin kijken we de wedstijd. Heel bijzonder zo ver weg naar Oranje te kijken. Na de wedstijd (we zijn in juichstemming en hangen de vlag(etje) weer uit) doen we de boodschappen en gaan we naar de camping. Inmiddels knapt het weer op en zitten we in het zonnetje. Morgen hebben we tickets voor de Stampede. Stampede leeft hier in Canada zeg. Een groot cowboy feest, rodeo's etc etc. Tis een gezellige boel hier. Niet dat we hier echt voor komen, maar leuk om het mee te maken en het ligt op de route. Maar we verlangen toch wel weer naar mooie natuur en een goede hike. Nog een paar nachtjes en dan mogen we weer.
Dag 26: Maandag 30 juni
Vanmiddag hebben we voor het eerst een Rodeo evenement bezocht. We hadden thuis nog kaartjes kunnen reserveren, maar blijkbaar was er iets mis gegaan met hun mail, waarvoor alle excuus, nadat ik deze mail bevestiging had laten zien. Maar: " no worries", we krijgen de beste kaarten. Pal in het midden, rij 10 net boven de afrastering van de rodeo. Ik vraag me werkelijk af of de betaling dan wel goed is gegaan. Misschien zitten we wel gratis ( t zal toch niet waar zijn zie ik Lydia al denken). Wat een festijn is dit zeg, 't leeft hier echt. Soccer kijken ze niet, naar maar naar Rodeo de hele dag. We treffen gezellige Canadezen die alle rodeo's afrijden met hun 5Th wheel (caravan). Ik snap er nog niet veel van maar er schijnt een jury te zijn die punten geeft of "no scores"als het niet goed gaat. 't Zal wel, 't schijnen de beste rodeo rijders te zijn van de wereld. Volgens onze buren op de camping wordt er all over miljoenen mee verdiend. Zelfs de volksliederen van Amerika en Canada worden gespeeld. Wij vinden het gewoon een feest om naar te kijken. We hadden het voor geen goud willen missen. Na de RODEO zijn we naar de MacDonald gegaan om een hapje ongezond te eten en daarmee is een eind gekomen aan drie dagen Williams Lake.
Dag 27: Dinsdag 1 juli (CANADA DAY)
We verlaten de "horse city" Williams Lake al redelijk vroeg in de morgen voor een tocht van een kleine 300 km naar Prince George. Hier gaan we Canada Day meevieren met de plaatselijke bevolking. Het is een prachtige dag en volgens de gesproken agenten, in prachtig uitgedost Canadees kostuum, is het altijd mooi weer op Canada Day. We lopen smiddags door het Fort George Park. Het is er erg druk. Kinderen spelen in de waterspeeltuin, muziek en dans klinkt vanaf een podium, mensen met zelf meegebrachte stoelen of kleden genieten op het grasveld van deze dag. De ene nog mooier uitgedost in Canada rood en wit dan de ander. Er staan eet-tentjes van alle wereldkeukens en informatie-stants van o.a.het rode kruis en over beren. Hier stellen we onze vraag over de grizzly beer met het zwarte jong. Naar nu blijkt was dat een zwarte beer met een bruine vacht. De grizzly bij Mount Edith Cavell en bij Kootenay was een echte Grizzly. We slenteren door het gezellige en mooi onderhouden park (tja daar let Den dan weer op) tot we er genoeg van hebben en vervolgen onze trip naar de camping waar we nog heerljk in het zwembad genieten.

• 02 Juli 2014 - 08:03

Brigitte Huttinga:

Ha levensgenieters,

Ziet er weer leuk uit, hebben jullie niet geprobeerd om een ritje te mogen maken op zo'n lief stiertje ;-)

• 02 Juli 2014 - 15:02

Ruud:

Hoi Agnes en Dennis,

Ernstig mooi daar en wat een waanzinnige belevenis. Heel leuk om zo jullie reis te volgen en mee te genieten middels de foto's.
    Heel veel plezier nog !!!!!

• 02 Juli 2014 - 19:04

Bep En Wout:

Hallo Agnes en Dennis
    We hebben jullie verslag gelezen. en de foto's gezien wat een prachtig land zo te lezen genieten jullie goed van. Maar kijken jullie wel uit voor de ijsberen.En gefeliciteerd met jullie tweede kleindochter.
    Nog veel plezier. Gr. Bep en Wout

• 03 Juli 2014 - 07:19

Nel En Dick,:

Wij missen een foto van Agnes tijdens de rodeo. Vonden het net iets voor jou om een ritje te maken. Weer genoten van jullie verslag en de foto's. Wij appen nog even foto's vanuit de haven. Zwembadje schiet aardig op en daar waar deoude stacaravans weggehaald zijn, staan nieuwe. Nog veel plezier, liefs