Whisky, kastelen en rotondes in Schotland - Reisverslag uit Glendevon, Verenigd Koninkrijk van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Whisky, kastelen en rotondes in Schotland - Reisverslag uit Glendevon, Verenigd Koninkrijk van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Whisky, kastelen en rotondes in Schotland

Door: Dennis en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

12 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Glendevon

DAG 1
Gelukkig!!! we hebben een hele rustige overtocht gehad. De tropische storm Joachim  buigde naar het zuiden en heeft nu Spanje verrast met harde wind. Het slapen op de boot was iets minder. De herrie van de motor was toch wel behoorlijk. En toen van de boot af. Toen begon het. Onze tomtom riep alleen maar. Rotonde oprijden neem eerste links. En zo hadden we er de eerste dag wel een stuk of 80. Degene die in Schotland zijn geweest herkennen dit vast. Maar goed. Den rijdt perfect alle rotondes. Wel even wennen dat de snelheid hier in mijlen wordt aangegeven. We maken een stop bij de grens van Carter bar een rotsblok met het woord "Schotland" ingebeiteld.  JEDBURGH ook een leuk stadje en bij Falkirk wheel. Een heel byzonder sluiscomplex waar de boot in een bak gaat die dan uitgebalanceerd 35 meter omhoog wordt getakeld als een reuzenrad.Het eerste BenB is fantastisch.

DAG 2
We maken een mooie route Door de Trossachs. Eerst bezoeken we het Wallace monument en Stirling Castle. We sloten aan bij de rondleiding maar na 20 minuten stonden we nog op het zelfde plekje en verstonden er niets van. We piepten er tussenuit en liepen zelf maar door de prachtige ruimtes. Hierna gingen we de Dukes Pass en de Three Loch forest trail rijden. Daarna via Callender naar ons tweede hotel waar we drie nachten zullen verblijven.

DAG 3
We hebben heerlijk geslapen.Een giga kamer nr. 4 met een piepkleine douche. De douche op de boot is nog ruimer. Tis wel heel schoon en dat is het belangrijkste. We beginnen de dag met een bezoek aan de disteleerderij van Edradour. Een van de oudste en kleinste whisky stokerijen van Schotland.  De tip kregen we van Agnes dr broer die als vervent liefhebber meerdere heeft bezocht. Hij had gelijk, echter zo op de vroege morgen al whisky proeven is aan ons niet besteed. Degene die ons goed kennen weten dat dat ook geldt voor de middag en avond. Maar de geur die daar hangt. Geweldig!! We krijgen een leeg glaasje mee als souvenir. Hierna gaan we weer een mooie route rijden met de nodige korte wandelingen naar Queens view, Killin en in Callender naar Bracklin Falls. Toen was het alweer 17;30 uur. Tijd om terug te keren naar Tormaukin hotel.

• 12 Oktober 2015 - 21:34

Je Kroost:

Leuke foto's maar we missen wel die selfie met zonneklep!

• 12 Oktober 2015 - 22:32

René K:

Ziet er weer goed uit! Geen alcohol drinken heeft ook zo zijn negatieve kanten ;)
    Veel plezier daar.

• 13 Oktober 2015 - 07:09

Petera:

Klinkt goed, veel plezier

• 13 Oktober 2015 - 07:32

Wim Spaans:

Klinkt echt Schots. Jullie kenende maken er wel weer een mooie vakantie van. Geniet ervan

• 13 Oktober 2015 - 10:33

Nel En Dick:

Zo te lezen genieten jullie! Vooral zo doorgaan enne....... niet dronken geworden van de lucht??, hihi

• 13 Oktober 2015 - 16:09

Berend: