Als waren helden onthaald in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Als waren helden onthaald in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Als waren helden onthaald in Quito

Door: Dennis en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

05 Oktober 2010 | Ecuador, Quito

Echte helden zijn we volgens onze reisbegeleider Marc. om nu deze reis te doen na al hetgene gebeurd is op 3o sept. Inmiddels is het rustig en hier en daar tref je militairen aan. Maar goed we hebben een goede vlucht gehad met twee tussenstops en een spectaculaire landing. Quito is een langgerekte stad van 50 km tussen twee bergmassieven in. Het vliegveld ligt midden in de stad en je scheert rakelings met een duikvlucht ( wat voor Berend) over de huizen Quito binnen. Een eerste kenningsmaking met de groep was geweldig. Leuke mensen en een aardige chauffeur. Volgens Marc is niets hem te veel we gaan het allemaal meemaken de komende drie weken in Ecuador. De eerste dag Quito was best vermoeiend. We moeten wennen aan de hoogte 2850 meter en we hebben dus allebei een beetje hoofdpijn. Ik zit nu de tijd vol te maken tot 19.oo uur ( 7 uur vroeger dan bij jullie) en dan ga ik ook mijn mandje in. Het hotel is perfect. Vandaag zijn we met Ludo en Wies de enige twee belgische reisgenoten naar de Telefericq geweest een kabelbaan die je naar 4100 meter hoogte brengt. Niet vermoeiend voor de eerste dag zegt Marc. Neem vooral je zonnebril en petje mee. Onderweg op de heenreis hadden we prachtig uitzicht over een zonnig Quito. Maar eenmaal boven begon het.......... het werd bewolkt ht ging onweren en dat vind Agnes helemaal niet leuk en ook nog een gigantische hagelbui. Kortom het regenseizoen is begonnen. Overdag mooi en in de middag een regenbui. Onze poncho´s ( niet de ecuadoriaanse maar de oerhollandse Xenos regenponcho) heeft zijn diensten dus al bewezen.
Nou dat beloofd wat de komende dagen. Morgen gaan we met de groep OUD Quito verkennen en daarna gaan we alweer uit Quito de natuur in. Want daar komen wij per slot van rekening voor. Vanuit ons hotel ( gratis internet ) in Quito heel veel groetjes en de fotos volgen later.

• 06 Oktober 2010 - 05:09

Marjolein En Ben:

Lieve mensen,
    Geweldig om van afstand te mogen meegenieten van jullie avonturen!
    Veel reisplezier verder! We zijn benieuwd naar de foto's
    Groetjes,

• 06 Oktober 2010 - 05:31

Sue En De Rest:

Veel plezier hè! Groeten van ons alle 4.

• 06 Oktober 2010 - 05:44

Nel En Dick:

Leuk al wat te horen. Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. De 1e berichten klinken goed, wij zijn benieuwd naar de vervolgverhalen en de foto's. Reizen met jullie mee!!
    Veel plezier, geniet ervan.

• 06 Oktober 2010 - 05:44

Lydia:

Ben blij dat de vlucht goed verlopen is en dat het daar weer wat rustig is. Geniet van iedere dag! Groetjes vanuit een regenachtig Den Haag

• 06 Oktober 2010 - 05:58

Henny:

Fijn dat alles goed is gegaan. Geniet er van.

• 06 Oktober 2010 - 06:10

Thea:

gelukkig een goede reis gehad. Het klinkt allemaal positief, geniet er samen lekker van en tot het volgende verslag. Echt leuk om te lezen Agnes groetjes

• 06 Oktober 2010 - 06:14

Thea & René:

Ondanks alle zorgen van de afgelopen dagen nu dus goed van start! Heel veel plezier daar.
    Groetjes.

• 06 Oktober 2010 - 16:22

Berend En Brigitte:

We zijn blij dat de reis goed verlopen is.
    Kreeg een voorstelling hoe wij de landing zouden vinden. Berend maar roepen oh wat mooi en ik met dicht.
    geknepen billen ;-.
    Geniet van jullie vakantie, wij gaan genieten van jullie verhalen en foto's.

• 06 Oktober 2010 - 16:28

Wim En Petera:

Fijn om te horen dat alles goed is gegaan.
    Geniet van al het moois en we zijn benieuwd naar de vervolgverhalen en de foto's.

• 06 Oktober 2010 - 18:24

Dick En Paula:

Fijn dat de reis het goed is verlopen de reis, nog veel plezier, Groetjes

• 08 Oktober 2010 - 06:59

Marloes:

Zo de avonturiers zijn weer begonnen aan een mooie reis! Ben klaar voor de foto's!