Stenen Woud en Torres del Paine - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Stenen Woud en Torres del Paine - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Stenen Woud en Torres del Paine

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

30 November 2008 | Chili, Punta Arenas

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden maar we hebben niet stilgezeten hoor zeg maar gerus dat we gezweten hebben de afgelopen dagen. Het laatster bericht was uit El Calafate waar we de laatste dat het stenen woud hebben bezocht. We wisten niet wat we er bij moesten voor stellen maar het was echt geweldig. Ruige natuur lijkt een beetje op een maanlandschap en een enorme stilte die er heerst. een stuk gebied nog niet echt ontdekt door massatoeristen misschien daarom wel zo mooi en puur. De dag erna zijn we op weg gegaan naar de grens met Chili waar we het grensritueel van koffers open weer eens meemaakten op zoek naar verse produkten die we eventueel mee zouden nemen uit Argentinie. Op weg naar onze refugio een berghut midden in de natuur met een kamer die we met zijn zessen deelden met stapelbedden. Verder best goed hoor lekker eten en warme douches dus helemaal niet zo primitief. De dag erna hebben we de mirrador Torres gelopen echt een geweldige wandeling waar we 11 uur over hebben gedaan. 700 meter stijgen en dalen. Het laatste dtuk over morene keien en dan in 1.5 uur alleen naar boven. Maar het resultaat zien jullie op de fotos als het hier lukt ze up te loaden want het is een trage computer. geen fotos dan moeten jullie nog even geduld hebben mee te kunnen genieten.Wat waren we blij boven te zijn en super trots dat we het hebben gehaald want het schijnt een pittige te zijn dus. Diegene die het hebben gedaan kunnen er vast over mee praten. Ik heb nu twee dagen geleden nog steeds spierpijn en Dennis heeft een zere knie waarschijnlijk verdraaid toe Ag even onderuit ging op het gladde bos pad. Niks aan de hand hoor alleen een blauwe handpalm. Maar het was het allemaal waard. Torres del Paine is echt geweldige natuur de dag erna nog met de bus een paar stops gemaakt en daarna doorgereden naar Puerto Natales en vandaag aangekomen in punta Arenas. Morgen gaan we weer naar Argentinie Ushuaia het meest zuidelijkste plaatsje ter wereld. We berichten jullie daar wel weer. Voor nu uit een zonnig Punta Arenas 18 graden de groetjes van Dennis en Agnes

PS En Dave ze hebben hier geen Heinieken wel ADT en het schijn lekker te zijn een Austral biertje

• 30 November 2008 - 18:53

Sue:

Jullie zijn goed!!! Veel plezier nog!

• 30 November 2008 - 20:21

Henny:

Helemaal geweldig, super goed van jullie'"waar een wil is is een weg"
    En wat zijn de fot's weer prachtig.

• 01 December 2008 - 10:21

Marc & Paul:

Wij waren inderdaad ook zo trots op onszelf toen we de klim - zo'n 2 weken geleden - gehaald hadden!Heftig dat laatste stuk, hè.Vertrekken straks vanuit BA naar Iguazu.

• 01 December 2008 - 17:44

Marloes:

Ik wist niet dat ik zo'n stoere neef had... hihi Wat goed zeg! Groetjes!

• 01 December 2008 - 19:19

Berend En Brigitte:

Hallo Agnes en Dennis, jullie zijn lekker sportief bezig. Het is weer een schitterende omgeving waar jullie zijn. Geniet ervan

• 01 December 2008 - 19:36

Nel En Dick:

Gewelige conditie hebben jullie. Hoe is het met de blaren, Dennis???
    Blijven genieten, kijken uit naar het volgende bericht
    Groetjes

• 02 December 2008 - 14:20

André:

Dennis ik heb gezegd dat ik je zal volgen.Bij deze.De foto's en video's zijn verbluffend mooi. Wat voel je, je klein bij al dat ijs.Groetjes.