Fin del Mondo Vuurland - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Fin del Mondo Vuurland - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Fin del Mondo Vuurland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

02 December 2008 | Argentinië, Ushuaia

Argentinie overtreft al onze verwachtingen. Wat een mooi land is het en zo samen met een stuk Chili hebben we echt outback ervaren. Australie heeft de naam maar dit slaat alles. Eindeloze wegen onverhard en géén kip kom je tegen. We hebben na de overweldigende natuur weer een lange reisdag gehad gisteren vanuit Punta Arenas met een openbare bus naar de zuidelijkste stad ter wereld Ushuaia.12 uur in de bus met maar een paar stops en een ferry over de straat van Magelhaen. Dat was wel even lekker hoor. Daarna de grens weer met dit keer aan de Argentijnse kant problemen. De computer deed het niet en uiteindelijk heeft dit een oponthoud opgeleverd van 2 uur. We vertrokken om 9 uur in de morgen en kwamne 9 uur in de avond aan in Ushuaia. Wij maar denken dat het hier koud is niets is minder waar het mooie weer rijdt gewoon met ons mee ik denk dat het nu een graad of 20 is we lopen gewoon in ons t-shirt. Vandaag hebben we weer een geweldige wandeling gemaakt door het nationaal park Tierra del Fuego. Een wandeling van zon 10 kilometer met stijgen en dalen door bossen met uitzicht op het water en de bergen. super mooi hier. Zelfs een andesgans gezien en een roodkopspecht. Wel pittig dat hadden we niet verwacht. Maar vanmiddag lekker vrij en zijn we nu aan het winkelen. Morgen maken we een zeiltocht over het beaglekanaal en doen we drie eilande aan op zoek naar zeeleuwen en konings aalscholvers. ´smiddag weer vrij en ´savonds gaan we op beversafari, met eengids en daarna met de gids tapas eten. We hebben het hier dus geweldig. Overmorgen vliegen we naar Buenos Aires terug en daarna met de nachtbus naar Brazilie.De rest vertellen we later wel.
Als klap op de vuurpijl mogen we daarna nog een extra dag blijven in BA omdat de vlucht een dag later vertrekt dan we geboekt hebben. We komen dus pas 11 december weer terug op schiphol. Maar zover is het nog niet dus blijf deze site in de gaten houden.

Groetjes Dennis en Agnes

PS Met Dennis zijn blaren gaat het super maar ik tape zijn tenen dan ook elke dag in.

• 02 December 2008 - 21:30

Henny .:

Hoi ik weet niet meer wat ik schrijven moet.
    Het is echt geweldig en ik heb ook nooit geweten dat het daar zo prachtig is.
    Geniet er nog even van en goede terugreis gewenst.

• 03 December 2008 - 07:55

T+R+M+L:

Wat ontzettend mooi allemaal! Nog een heerlijke week gewenst vanuit Delft!

• 03 December 2008 - 15:03

Wim En Petera:

Hoi, ik sluit me aan bij de anderen. Wat een prachtig land en wat een geweldige ervaring om zulk mooie natuur te aanschouwen. Ik had ook geen idee van wat Argentinie te bieden had.
    Nog veel plezier.

• 03 December 2008 - 16:31

Berend En Brigitte:

hallo wereldreizigers,

jullie hebben , door de verhalen , ons wel op een idee gebracht voor een volgende bestemming. Wat een mooie reis !! Dennis zal weer honderden foto,s gemaakt hebben. ( of meer ?)
    Geniet er nog van. Trouwens , wij lopen ook in een t-shirt , maar dan binnen !!! ;)
    groeten uit zoetermeer.

• 03 December 2008 - 18:50

Marloes:

Wauw!!! Super zeg! Wederom een geslaagde reis! Geniet er nog maar lekker van! Sneeuwt hier aardig.. Grappig he! Groetjes!

• 04 December 2008 - 06:15

Nel En Dick:

Argentinie is toegevoegd aaan ons lijstje van vakantiebestemmingen. Wat mooi allemaal! Toch wel fijn om vrienden te hebben die de wereld verkennen.Geniet nog even.
    Groetjes

• 07 December 2008 - 20:12

Thea & René:

Hoi Ag & Den,
    Iets totaal anders: de bouw- en sloopvergunningen zijn goedgekeurd! Jullie kunnen aan de slag als jullie besluiten ooit terug te komen :-)
    Nog heel veel plezier!
    TRML