Nederland gewonnen en wij ook;-) - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Nederland gewonnen en wij ook;-) - Reisverslag uit Vlieland, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Nederland gewonnen en wij ook;-)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

28 Juni 2010 | Nederland, Vlieland

Zo, maar dat is lang geleden. T’is weer vakantietijd, tijd voor een verslag.
Dat we dit jaar vroeg op vakantie gaan heeft een reden. Al een paar jaar hebben we het idee de wadden aan te doen. En aangezien wij het absoluut niet zien zitten dit in het hoogseizoen te doen, is het pre hoogseizoen natuurlijk perfect. Dat het dit weer zou worden hadden we niet kunnen hopen. Waar het in het ZO niet te harden is, is het hier heerlijk. 25 graden, briesje van zee en uitzicht op de bossen.
Kortom we zijn in Vlieland.
Na de eerste dag een tussenlanding gemaakt te hebben in de Buyshaven te Enkhuizen ( Agnes dr vaste wasplek waar zij gerust ook de shirtjes van de havenmeester mee wast) zijn we zondag doorgevaren naar Workum. Waar we zaterdag nog een heerlijk windje 3 tot 4 hadden, was zondag de wind op en hebben we het grootste gedeelte moeten motoren. Onze buurvrouw Nel uit Volendam was jarig dus dat hebben w e dan maar een klein beetje meegevierd. Rob en Yvon kwamen ook nog even langs, op de fiets. Vandaag vaarden we om 11.10 uur uit de sluis van Kornwerderzand. Het was al dringen in de sluis, laat staan één maand later dan nu. Van meerdere boten hoorden we dat ze Vlieland zouden aan gaan doen, het is dus gewoon filevaren via Harlingen, de blauwe slenk en een klein stukje Noordzee. Onderweg nog drie zeehondjes gezien maar die waren te ver weg om ze op de foto vast te leggen. We hadden stroom mee en vaarden op de motor 6 knopen en op de GPS 9,8 dat ging dus snel tot het laatste stukje waar we stroom tegen hadden en met dezelfde snelheid maar 3,6 knopen haalden. Het invaren in deze haven was best lastig met behoorlijk veel stroom . Om 14.30 lagen we in de box in de haven van Vlieland. De haven raakt al aardig vol. Na een heerlijk wijntje ( geintje ) en een tucje gaan we lekker voetbal kijken want ook hier leeft het voetbal dus erg leuk om zo op je vakantie voetbal te zien . Morgen gaan we het eiland verkennen, er rijden hier geen auto’s dus dat is heerlijk. Voor nu voor iedereen een warme zomergroet ( we lijken Piet Paulusma wel) uit de jachthaven van Vlieland.

• 28 Juni 2010 - 18:48

Sue:

Hé Ag en Den! Wat een straf zeg om nu op het water bij Vlieland te zijn... Heerlijk! Geniet ervan! Liefs van ons allemaal.

• 28 Juni 2010 - 19:17

Trml:

Hmmm. En wij maar hard werken :-)
    Veel plezier en wel met mooie plaatjes thuis komen he?
    Groeten,
    René (& de rest)

• 29 Juni 2010 - 08:08

Jessy:

Nou het wordt tot en met zondag prachtig weer, bofkonten!
    Zit ik dan op kantoor...
    We gaan vanavond even een bakkie doen bij opa en oma. Gelijk ons fotoboek laten zien!
    xxx

• 29 Juni 2010 - 09:49

Brigitte:

Hallo Agnes en Dennis, nu kan ik weer genieten van jullie reisverslagen ;-)
    leuk hoor. Jullie beginnen in ieder geval met beter weer dan wij hadden en met een veel kalmer zeetje. Heel veel plezier en geniet ervan.

• 29 Juni 2010 - 19:26

Dick En Paula:

Hoi Agnes en Dennis, leuk je verslag te lezen, julie hebben al weer e.e.a meegemaakt en gezien, wat is Nederland ook mooi, er zijn nog vele plekjes dus, wij gaan er ook maar gebruik van maken, Dick wil niet erg ver als het hier ook zo mooi is.
    Nog vele mooie dagen,
    Gr. Dick en Paula