Vlieland, Harlingen en de rest - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Vlieland, Harlingen en de rest - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Vlieland, Harlingen en de rest

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

05 Juli 2010 | Nederland, Medemblik

Tja en als het dan zo warm is, waar kan je dan beter vertoeven dan op het water.
Wat zijn de Waddeneilanden toch mooi. Nadat we in Vlieland een kaart van het eiland hadden gekocht konden we op pad .
Vanuit de jachthaven fietsten we zo met onze Bromptons het bos in, daarna door de duinen en heide totdat we aan het einde van dit fietspad bij het Posthuys aankwamen. Ooit was het Posthuys op Vlieland de plek waar de post van Texel naar Amsterdam van eigenaar verwisselde. Nu is het een restaurant waar we een heerlijke sorbet hebben genomen. Na het Posthuys fietsten we nog naar de Vliehors een gebied waar Defensie schietoefeningen houdt maar dat was alleen toegankelijk in het weekend. Op de terugweg naar de haven hebben we een deel van het wandelpad genomen. Het eerste stuk ging wel maar het tweede stuk was lastig. Niet dat de wandeling zwaar was maar met twee vouwfietsen aan de hand die in het zand steeds wilden inklappen was het best moeilijk maar zeker de moeite waard. Hier hebben we dennenappels gevonden, zo groot hebben we ze nog nooit gezien in Nederland . Een paar hebben we opgeraapt en in de fietstassen gepropt die zijn leuk voor thuis in de schaal op de tuintafel. Bijna aan het einde van de fietstocht zijn we nog de vuurtoren ingegaan voor een prachtig uitzicht over het eiland. Moe maar voldaan kwamen we weer aan op de boot. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om met de ebstroom mee naar Harlingen te varen. De volgende dag zijn we rond 12 uur weer vertrokken naar het IJsselmeer. Hier hebben we van heel dichtbij weer een zeehond gezien, maar voordat je de camera in de aanslag hebt was hij alweer weg. Wel leuk zo vlak naast de boot.
Dennis was blij weer op het zoete water te varen, hij vindt al dat geplak van dat zout maar niets. We waren precies op tijd in Makkum om het voetbal te kijken, wat was het weer spannend. Het doet me erg denken aan 1988 toe we ook op de boot steeds naar het voetbal keken. We hadden helaas ons grote beessie vergeten anders hadden we die wel in de mast gehangen. Veel boten zijn versierd met oranje vlaggetjes.
Na Makkum zijn we twee dagen in Workum geweest waar we heerlijk met Dennis zijn broer,schoonzus en neef hebben gezeild. En nu zijn we in Medemblik. Als het zo warm is als nu, is het natuurlijk het lekkerste genieten op het water. Met de wind in de zeilen heen en weer crossen over het IJsselmeer, af en toe voor anker een beetje zwemmen als het te heet wordt, drankje er bij…………………..wat hebben we het toch slecht ;-) .
We genieten er dus nog maar even van. Van ons allebei de groetjes voor jullie allemaal.

• 06 Juli 2010 - 08:47

Wim En Petera:

Wat een bofkonten zijn jullie toch met zulk mooi weer en super vooruitzichten. Geniet er lekker van en denk ook af en toe aan ons, de zwoegers.
    Groetjes
    Wim en Petera

• 06 Juli 2010 - 13:44

Marloes Spaans:

Lekker hoor! Wij moeten nog twee weken wachten voordat we vertrekken. De foto's zien er super uit! Groetjes van ons allemaal en nog een hele fijne tijd!

• 06 Juli 2010 - 15:08

Nel En Dick:

Klinkt allemaal goed, zeg! Gelukkig staat er nu ook een lekker windje om het IJsselmeer over te crossen. Geniet ervan, wij doen het voorlopig weer met onze vakantiefoto's en genieten van jullie verhalen. Werken is toch een iets andere dagbesteding......
    Groetjes

• 07 Juli 2010 - 09:34

Brigitte:

Ha Agnes en Dennis,
    Jullie zijn ook wel echte mazzel
    pikkies ;-), en wat is Nederland dan mooi he met die blauwe luchten.
    Dan hoef je niet naar het buitenland.
    Geniet er lekker van.

• 07 Juli 2010 - 18:47

Sue:

Heerlijk! Geniet ervan! Liefs van ons alle 4.