Wandelen kan je hier tot je een ons weegt - Reisverslag uit Los Cancajos, Spanje van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Wandelen kan je hier tot je een ons weegt - Reisverslag uit Los Cancajos, Spanje van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Wandelen kan je hier tot je een ons weegt

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

18 December 2012 | Spanje, Los Cancajos

Wat een super eiland hier. Na een prima vlucht afgelopen vrijdag landen we 9.15 plaatselijke tijd 1 uur vroeger op La Palma.
Het zonnetje schijnt hier met een heerlijk temperatuur om te wandelen 21 graden.
De eerste dag hebben we eerst de auto opgehaald en daarna een wandeling gaan maken door de prachtige natuur van La Palma bij La Cumbre Nueva. Met de auto naar een Refugio El Pilar en daar drie uur gewandeld. Een leuk tochtje om te beginnen.
Dag 2 hebben we de wandeling 1 gedaan uit de ANWB gids, een wandeling naar twee vulkanen. De start was bij een informacion en daarvandaan door de achterdeur naar San Antonio. Dit was een korte maar mooie wandeling.Vervolgens de hele route gelopen tot aan de volgende vulkaan Tenequia. Eerst twijfelden we of we wel goed liepen, het pad was vrij steil en het was te verwachten of één van ons kreeg blaren of één van ons viel. Laat het nou bij allebei gebeuren. Den voelde zijn tenen al heet worden en vlak voordat hij wilde tapen gleed Agnes uit, gelukkig niets aan de hand ( vlees genoeg) maar wel één wandelstok finaal door midden. We vervolgden de wandeling richting Tenequia halver wege de tocht naar boven was een lastig stuk. Ag twijfelde na de eerste klim en toen een jong Duist stel vertelde ook niet verder zijn gegaan dan het volgende punt was de stap gezet om niet verder te gaan. We moeten nog een week en stel dat je valt. We vervolgen de wandeling weer terug naar het visitor center, Het laatste stuk was zwaar maar al met al zeer de moeite waard.
Dag 3 Wederom naar El Pilar, daar vandaan zijn mooie tochten te maken. Vnadaag wordt een zware de Ruta de los Volcanos wandeling 3 uit de ANWB gids. Klimmen klimmen klimmen door het bos tot je er moe van wordt maar dan heb je ook wat.
Halverwege een prachtige vulkaan Hoyo Negro. Hier hebben we genoten van het uitzicht. We vervolgen een andere route terug dan de ANWB gids en na 6 uur wandelen zijn we moe maar voldaan weer terug bij El Pilar.
Dag 4 Vandaag een prachtige autoroute dwars over het eiland naar Rogue de los Muchachos, onderweg een stop om de Pico de Nieve te beklimmen. Met de vulkanen route nog in de benen toch maar gelopen op ons eigen tempo met af en toe een foto stop voor Dennis ( of een rustpauze voor Ag) wie het weet mag het zeggen. Een maal boven op 2239 meter een prachtig uitzicht over de Caldera. Genieten genieten genieten dus en geen zin om terug te gaan maar ja je moet toch. Na de wandeling een appeltje en manadarijntje genoemne en de route per auto verder vervolgd richting de miradors voor meer prachtige uitzichten vervolgens weer terug naar het appartement waar we pas om 19.30 uur aankwamen.
Dag 5 Een rustig dagje vandaag wandeling 11 uit de ANWB gids La cumbrecita. Een smalle weg omhoog naar een parkeerplaats waar maar 16 auto kunnen parkeren vandaar dat je je eerst moet melden bij het Vistitorcenter. De wandeling was kort 2 uurtjes maar het resultaat fenomenaal. Na deze korte wandeling wat boodschappen gedaan bij een grote supermarkt.

Het weer is elke dag super, we vertrekken in het zonnetje en zien de bewolking hangen tegen de berg. We rijden de tunnel onderdoor en volop zon aan de andere kant van de berg. Morgen weer een zonnige dag we hebben nog niet besloten wat we gaan doen. De briefing is zometeen bij de koffie. Vanuit een heerlijk appartement in La Palma voor jullie allemaal de groetjes van ons

Den en Agnes

PS de fotos komen nog maar de cardreader werkt hier niet

• 18 December 2012 - 22:00

Nel:

Wauw, dat klinkt erg goed (en bekend). Voorzichtig met de vulkanen, randen zijn soms erg smal.......
    De beenspiern wprden in ieder geval wer goed getraind! Geniet ervan! Liefs

• 18 December 2012 - 22:02

Brigitte En Berend:

Ha Agnes en Dennis,

Jullie zijn dus het heerlijke weer hier ontvlucht

• 19 December 2012 - 07:58

Lydia:

Hoi Den en Aggie,
    Hebben jullie geen blaren onder de voetjes na al dat gewandel.
    Ik vind het toppie maar jullie weten ik geniet liever op de la playa.
    Fijn dat het weer goed is dat maakt de trip nog mooier.
    Nou geniet er maar van. Hier is het somber weer.
    Knuffel Lydia

• 19 December 2012 - 08:16

Brigitte:

Ik zie dat niet heel mijn verhaaltje is geplaatst ☺.
    Want natuurlijk wens ik jullie nog een hele fijne vakantie en veel wandelplezier.
    Blijf op de been en geniet van het mooie weer.