Het zweet op een houten reet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Het zweet op een houten reet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Het zweet op een houten reet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

19 Juli 2006 | Nederland, Amsterdam

Vandaag zijn we op een zonovergoten Texel gaan fietsen. Het is erg druk op Texel met allemaal watersporters die net als wij nu de oversteek durfden te maken. Zelfs hele kleine bootjes zie je nu in de haven liggen. De haven is trouwens echt fantastisch, super sanitair en alles netjes.
Iedereen wil natuurlijk ook een beetje het eiland verkennen. Volgens de havenmeester is er geen fiets meer te huren. Maar wij hebben ze, onze stalen rotsen onder onze bips. Twee super klein opvouwbare fietsen. Vorig jaar hadden we er al zo'n dertig kilometer op gefiets in Lemmer, dus deze tocht moest ook wel kunnen. We hadden nu alleen niet zo rekening gehouden dat het wel een paar graadjes warmer is. Op driekwart van de plm. 50 kilometer had Agnes het wel gehad. Zweet op de rug en een houten reet. Na een paar keer rusten ging het wel weer een beetje. De fietstocht ging van Oudeschild helemal naar het noorden waar de vuurtoren staat, terug via het prachtige natuurgebied De Slufter naar de Koog en toen via het plaatsje de Waal weer terug. Het is echt een fietseiland met prachtige fietspaden door de duinen.
Kijk maar naar de fotos. Nu gaan we lekker een bakkie doen en daarna douchen en naar bed. Morgen willen we weer fietsen naar Ecomare het zeehonden opvangcentrum. Bedankt voor de leuke reacties, groetjes van Den en Agnes

• 20 Juli 2006 - 14:01

Luuk En Angela:

Ik zei nog zo!!! Pak de bus!!
    Maar je ziet op de fiets wel beter het eiland. Dus geniet lekker, en kijk morgen goed naar die zeehonden, zodat je die op de terugweg naar zoet herkent als je ze naast je boot hebt!!
    Kus Angela