Laatste deel van onze reis door West Canada - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu Laatste deel van onze reis door West Canada - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

Laatste deel van onze reis door West Canada

Door: Dennis en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

20 Juli 2014 | Nederland, Delft

We zijn weer thuis maar willen dit dagboek niet afsluiten met een verslag van de laatste dagen in West Canada en wat statistieken.
Het was leuk om te maken en is in eerste instantie natuurlijk voor onszelf. We krijgen hele leuke reacties. Het staat nog steeds iedereen vrij om dit verslag te lezen of om alleen de foto's te bekijken.

Dag 41: Dinsdag 15 juli

Vandaag nog één dag in Vancouver om te zien wat we de eerste dag niet hebben gezien. We nemen de skytrain dat is erg makkelijk vanaf de camping. De eerste stop is Waterfront station, hier stappen we over op de seabus naar Lonsdale Quay. Ook hier is een markt en mooie uitzichten op de stad Vancouver. We scoren eindelijk hier ons kadootje voor Luuk. Hebben we de hele vakantie naar gezocht. Hadden het ergens gezien maar tot vandaag niet kunnen scoren. Zo nu alleen nog kijken hoe we dit in de tassen kunnen krijgen, maar dat probleem is voor vanavond. We nemen na een uurtje de seabus terug en lopen naar Canada PLace. Een conferentiecentrum wat kenmerkend is voor Vancouver. Is the Opera house dat voor Sydney, de Canada place is dat voor Vancouver. Het zijn vijf grote zeildoeken op een bepaalde manier gespannen. Vancouver noemen ze ook de city of sails. We bezoeken het Olympic Caldron en lopen daarna door naar Gastown. Buiten de gezelligheid van deze straat is er nog één grote toeristische attractie namelijk de stoomklok. Deze klok blaast om het kwartier zijn stoom af en met tientallen toeristen tegelijk wachten we op dat moment. We lopen verder langs de winkeltjes waarbij bijna het ene winkeltje in het andere overgaat. We scoren nog wat kleine dingetjes, voordat we besluiten wat in het foodcourt te gaan eten alvorens we weer naar de camping gaan. Hier treffen we ook weer onze Purmerendse vrienden die we al eerder hadden gezien in Victoria. We maken de camper schoon in de wasstraat. Het hoefde niet maar ja zo zijn we nou eenmaal. We hebben hem toch ook schoon meegekregen. Het is half twaalf we gaan naar bed.

Dag 42 : Woensdag 16 juli

Om 10:45 uur zijn we al bij Fraserway, het loopt weer heel vlot. We worden weer verwelkomd door de Nederlandse Humphrey en samen lopen we de camper nog even na. De gerepareerde ruitschade is verder geen probleem. Ze brengen ons daarna keurig naar het vliegveld waar we ruim op tijd zijn voor de terugvlucht naar huis ,waarvan we gehoord hebben dat het bloedheet is. Kortom lekker weer om te klussen!!!!!

Dag 43: Donderdag 17 juli

We landen ruim op tijd een half uur te vroeg, helaas verliezen we deze winst omdat er nog een vliegtuig aan "onze gate" stond. Op de parkeerplaats hadden we uitzicht op het later verongelukte vliegtuig van Malaysia. Verschrikkelijk! We worden opgehaald van station Delft door Jan die wel een kleine pauze kon gebruiken van al het klussen in zijn huis. Deze dag, die we tot zo laat mogelijk moeten zien uit te houden, benutten we om gelijk wat familiebezoekjes af te leggen. De opa's en oma's die verschrikkelijk blij waren ons te zien, zeker nadat ze het bericht van Malaysia hadden gehoord. De kleinkinderen die oma maar met moeite konden loslaten en de buren TRML die toch zes weken onze post en planten hadden bijgehouden. Inmiddels was het 22.45 ruim tijd om naar bed te gaan.

Nu nog even wat statistieken:

Camper
Gereden km 5952
Langste rijdag 449,7 km kortste rijdag 7,1 km, 3 dagen met 0 km
Gemiddeld reed onze Ford met een 8 cilinder benzinemotor 1 liter op 5,3 km
Goedkoopste prijs per liter $ 1,23 , duurste prijs $ 1,60

Dollarkoers
Variërend van 65 tot 68 eurocent per dollar

Aantal foto's ( we zullen jullie hier niet mee lastig vallen :-)
4583 ( 2699 van Dennis en 1884 van Agnes)

Kosten voor alle campings $ 1520.Gemiddeld $ 38,98 per nacht, duurste camping BCRV in Vancouver met 10% korting $ 60, goedkoopste camping $17 Longview en Williams Lake

Wildlife

Onze berenteller staat op 20 waarvan 4 grizzlyberen,Bald Eagles,diverse vogels,Coyote,Elk,Stellar sealions,Northern resident Orca's,Blackbirds

Enkele uitspraken:
Wil jij Tante Jeminah? ( soort schenkstroop)
Beef or Pasta ( maaltijden in het vliegtuig)
Hi, how are you doíng ( bij elke winkelontvangst)
You want a full hooked up? ( bij de camping)

Onze top 5 van Canada:
1: Orca's bij Victoria en de beren
2: Hike Path of the Six Glaciers bij Lake Louise
3: Lake Agnes hike bij Lake Louise
4: Icefields Parkway en de meren
5: Stampede Williams Lake

• 20 Juli 2014 - 21:40

Berend En Brigitte:

Hallo wereld reizigers, welkom thuis.
    We hebben heerlijk genoten van jullie verslagen en mooie foto,s
    Hopelijk hebben jullie niet teveel last van de jetlag

• 21 Juli 2014 - 14:59

Lucia:

dat "how are you dóing" is mij nog jaren bijgebleven als grap, aangevuld met een andere die ik in de States opdeed: "did you do all your shopping today???" :-)

• 21 Juli 2014 - 15:36

Yolanda:

Fijn dat jullie zo genoten hebben en ook weer veilig terug zijn. Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Door de uitgebreide verhalen en fantastische foto's heb ik dankzij de blog (dank je wel Agnes) zeker (een beetje) kunnen meegenieten. Ik hoop dat jullie het fijne vakantiegevoel nog lang zullen vasthouden....Agnes, tot in september!

• 21 Juli 2014 - 16:59

Lydia Pije:

Hi Aggie en Dan,

Fijn te horen dat jullie weer veilig terug zijn hier in ons kikkerlandje.
    Ik hoop nog op mooi weer zodat jullie nog lekker kunnen gaan zeilen maar eerst klussen bij Jan.
    Nou nog veel plezier en lekker genieten van de vrije dagen.
    Groetjes Liedje

• 21 Juli 2014 - 19:52

Nel En Dick:

Inmiddels als weer gewoon een Hollands "appie" gesprek gehad, maar nogmaals Welkom thuis, fijn dat jullie weer veilig op Nederlandse bodem zijn. Geniet nog volop na enne...........succes met klussen. Misschien zien we jullie komend weekend nog in Volendam. Liefs