We zijn in Zweden - Reisverslag uit Säffle, Zweden van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu We zijn in Zweden - Reisverslag uit Säffle, Zweden van Dennis en Agnes - WaarBenJij.nu

We zijn in Zweden

Door: DENNIS EN AGNES

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Agnes

12 Juni 2017 | Zweden, Säffle

DAG 1 Delft-Oldenburg Duitsland

Het is zaterdagochtend 5.30 uur. We zijn al wakker en gaan er maar uit. De laatste was moet nog gedaan worden. Zoals altijd is de laatste was alles van dezelfde kleur. Zelfs
Jessy weet het nog van vroeger. Het is 7 uur als Den de motor vol gaat tanken. Inmiddels is Ag al druk bezig het huis aan kant te brengen. Heerlijk dat we zo vroeg zijn opgestaan. Het is 9.50 uur als we vertrekken uitgezwaaid door Cock en Marja rijden we de straat uit. Ze zullen wel denken met al die spullen op de motor kan je toch beter de auto nemen. Maar dat is nou echt de sport. Kan alles mee. En ja zelfs de wandelstokken vinden een plekje onder de topkoffer met tiewraps vastgebonden. De reis verloopt prima en na vier korte stops arriveren we rond 1630 uur in Oldenburg. Een prima net hotel Villa Stern. Parkeerruimte is er niet maar de motor mag in de tuin parkeren. De zijkoffers even eraf anders past het niet door de poort. Maar hier staat hij prima. We wandelen naar het centrum en sluiten de eerste dag af met een bezoek aan de pizzeria.

DAG 2 Oldenburg-Kiel

Wat een mooi hotel en heerlijke bedden en ontbijt. We hebben heerlijk geslapen en de dag begint met het weer verplaatsen van de motor uit de achtertuin naar de voortuin en het monteren van de koffers op de motor. Na plm. 80 km gaan we tanken en Agnes voorzien van haar dagelijkse shot cafeïne. Heerlijke koffie trouwens bij de benzinestations. Tja nu het zo warm is hebben we de binnenjassen in de rugtas gedaan maar misschien is het toch handiger deze in de topkoffer te doen. Dat is nog een hele puzzel. We hadden twee appels meegenomen van het ontbijt en toen paste het bijna niet meer. Den passen en meten en het lukte. Heerlijk rijden met de wind door je jas. De reis loopt voorspoedig we stoppen een paar keer onderweg en vonden een "vredig" parkeerplaatsje onderweg om onze appel op te eten. Bij de ferry Wischhafen Gluckstad was het druk. We stonden braaf in de rij maar zagen andere motorrijders voorpiepen. Maar was dat wel voorpiepen? We kopieerden hun gedrag en dat was maar goed ook. We reden zo de boot op en voor motoren is er dus altijd een plekje in een hoekje. Mooie overtocht en daarna een parkeerplaats gezocht en lekkere broodjes opgegeten. Het is echt warm even het pak half uitgedaan. We rijden verder en rond 1615 rijden we de boot op. Wij stonden vooraan we geven een groep Harley's uit Noorwegen voorrang zo kunnen ze bij elkaar blijven. De motor vastsjorren is altijd een dingetje. Zo de spanband over het zadel vind Den niks. Gelukkig zijn er genoeg sjorbanden om de motor naar Den zijn zin vast te sjorren. We gaan eerst douchen en daarna lekker eten. Dat moet redelijk snel we hadden niet in de gaten dat onze tijd om te eten verzet was naar 17 uur ipv 18 uur. Nou ja een foutje van Stena Line. Nu heerlijk vroeg naar bed. Om nu naar de kroeg te gaan is ook niks voor ons.

DAG 3 Kiel-Gotenborg-Saffle

We hebben een rustige overtocht gehad en stip 9.15 legde de boot aan in Gotenborg. Wat een gedoe bij de paspoort controle terwijl wij zo door konden rijden. We rijden al snel op de vooraf thuis geprogrammeerde route richting Karlstad aan het grote Vanernmeer. Agnes had op het internet een mooie route gevonden voor motorrijders. Niets van gelogen echt een leuke route (ook voor campers)met vele lupines vol in bloei met in het midden het plaatsje Haverud. Hier komt alles samen. Een treinbrug over een sluis en een aquaduct. Heel bijzonder en zelfs kano's worden hier door de verschillende trapsgewijze sluizen geschut met een verval van plm. 5 meter meter per schutting.  Leuk om hier de pauze te hebben en te wandelen door dit gebied. Het weer is trouwens prima plm. 16 graden en afwisselend een klein buitje en zon .Na Haverud rijden we verder richting Karlstad en stoppen bij de Dusse Udde camping. We hebben hier een leuk huisje en laten de tassen achter in het huisje en rijden even terug naar de Lidl. We eten bloemkool met aardappelen en lekker kip en toetje toe en vanavond bij de koffie een lekkere donut. Als dat geen goed begin is van een eerste dag in Zweden?

• 13 Juni 2017 - 00:09

Berend En Brigitte Huttinga:

Beste Agnes en Dennis,
    Leuk om weer jullie verslag te lezen. Het leest weer lekker weg.
    Wij zitten nu in de Rocky Mountains (USA). Weer met een camper.
    Veel plezier en geniet ervan.

• 13 Juni 2017 - 12:18

Nel En Dick:

Het begin is er, nu op naar de Noordkaap. Dat zijn nog heel wat kilometers! Wij zijn aan de laatste dagen Noorwegen bezig, wat een schitterend land. Veel plezier

• 14 Juni 2017 - 17:41

Lydia:

Hi Agnes en Dennis,

Net uit mijn werk even jullie verslag gelezen. Ik was gewoon weer nieuwsgierig wat er weer geschreven was door jullie. Ik kijk er gewoon naar uit!!
    Eigenlijk moeten jullie er een boek van schrijven van alle reizen en belevenissen daar. Ik weet zeker dat het een bestseller wordt.
    Nou lekker genieten de reis begint pas hihi
    Dikke knuffel van mij Lydia